KRIOCHIRURGIA

Kriochirurgia jest nowoczesną metodą polegającą na miejscowym, kontrolowanym niszczeniu tkanek poprzez ich zamrożenie. Niska temperatura blokuje drobne naczynia tętnicze i żylne, umożliwiając oddzielenie tkanki wymrożonej, głównie zmienionej chorobowo, od tkanki zdrowej, bez krwawienia. Kriochirurgia jest skuteczną metodą, od lat wykorzystywaną w licznych chorobach. Ma zastosowanie w wielu dziedzinach medycyny, przede wszystkim w dermatogogii, onkologii, laryngologii, ginekologii, chirurgii naczyniowej i okulistyce. Używa się do tego celu specjalne sondy z końcówkami roboczymi, których temperatura osiąga minus 89 stopni Celcjusza.

Korzyści z jej zastosowania wynikają przede wszystkim z tego, że jest to metoda skuteczna, pozbawiona powikłań i dająca dobre efekty kosmetyczne.Zabieg mrożenia może być wykonywany u pacjentów w każdym wieku, nie wymaga znieczulenia i jest na ogół bezbolesny. Bezpośrednio po zabiegu, w fazie rozmrażania może pojawić się nieznaczny ból, który szybko ustępuje.

W kriochirurgii bardzo rzadko występuje problem zakażeń. Blizny po leczeniu niską temperaturą są kosmetyczne, czyli elastyczne, bezkolagenowe.

Zalety kriochirurgii:

• wysoka skuteczność leczenia
  • zabieg jest bezkrwawy, zwykle bezbolesny i bezpieczny
  • nie wymaga znieczulenia
  • gojenie jest krótkie, łagodne i daje dobry efekt kosmetyczny
  • objawy uboczne (przekrwienie , obrzęk, ból) są słabo nasilone i szybko ustępują
  • blizny są estetyczne, mniejsze samoistnie znikają
  • w miejscu wymrożenia nie rozwija sie zakażenie bakteryjne
  • zabieg jest akceptowany przez pacjentów w każdym wieku
  • brak powikłań podczas i po zabiegu

W ośrodku naszym do zabiegów kriochirurgicznych używamy nowoczeny aparat na podtlenek azotu Cryo-S